Søg i denne blog

lørdag den 5. juli 2014

Skålspænder - vikingekostume

Ja jeg beklager at der har været lidt stille på bloggen, men jeg har lige skullet have overstået eksamener osv. Nu er det sommerferie og jeg har tid til igen at skrive og finde på nye kreative ideer.

 Jeg fandt aldrig nogle skålspænder der var til at betale for, så jeg måtte i sidste øjeblik have lavet nogle der i hvert fald kunne bruges til formålet.

Jeg formede selve smykkerne i hvid fimo og pressede nogle fine glasperler ind i leret og bagte dem i ovnen. Dernæst malede jeg den hvide fimo med alm. akrylmaling (kobber).
Til sidst brugte jeg limpistolen til at sætte en brochenål fast på bagsiden af hver af dem.

I en genbrugsbutik havde jeg fundet en fin glasperlekæde som jeg satte fast på kjolen, bag spænderne, med 2 sikkerhedsnåle. Syntes selv at resultatet blev godt.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar