Søg i denne blog

tirsdag den 30. september 2014

Vikinge-skjolde diy

Til festen skal ungerne ved den første post have udleveret et skjold som de skal dekorere, jeg har lavet nogle skabeloner der kan farvelægges og limes på i midten.





Materialer:


  • papkasse (flyttekasser)
  • Gaffatape (sølv-farvet)
  • limpistol/lim


Først skæres/klippes de runde stykker ud, jeg har brugt toppen af en papirkurv som skabelon.
Du skal bruge 2 runde papstykker pr. skjold, den ene ca. 1 cm mindre i diameteren. Jeg lavede alle runde stykker lige store til at starte med og klippede derefter ca. 1/2 cm af hele vejen rundt på halvdelen - du kan også vælge at lave/bruge 2 forskellige skabeloner.





På den største af de runde papstykker klæbes 5-10cm lange stykker gaffatape rundt om kanten så de overlapper hinanden - tænk ikke så meget på om det er pænt på bagsiden, den bliver skjult med det andet runde stykke pap.





Nu klippes en papstrimmel i passende længde, der skal fungere som håndtag. Find midten af det mindste runde papstykke og lav huller til papstrimlen. Træk papstrimlen igennem og lim den fast i begge ender, jeg har derudover sat et stykke gaffatape henover på bagsiden så jeg kan sikre mig at det holder.





Til sidst bruger jeg limpistolen til at klæbe de 2 runde papstykker sammen.


Super nemt og super billigt :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar