Søg i denne blog

torsdag den 7. maj 2015

Pokal - Vandrepokal

Som før nævnt holder jeg hvert år et brag af en tema-fest i anledning af Eurovision song contest. Temaet er som regel bestemt eller inspireret af årets værtsland, dvs forrige års vinder af Eurovision.
I år er værtslandet Østrig, men for at spice det lidt op har jeg valgt at temaet skal være "Drag Queen" til ære for vinderen, Conchita Wurst.




Som noget nyt i år, vil der være en vandrepokal hvor vindren af årets bedste udklædning får æren af at have pokalen stående i sit hjem indtil den (måske) skal gives videre til vinderen året efter.

Jeg er blevet lidt inspireret af de mange lamper der er blevet lavet udfra samme princip.

Jeg har brugt en grill-platte i træ som base for pokalen - Derpå har jeg limet alle de sjove ting jeg har gået og samlet sammen (store dukkesko, playmobil-mennesker, mikrofon, fjernsyn, mobiltelefon, el-guitar osv osv). Jeg har brugt en ganske alm limpistol til dette formål. Alle tingene repræsenterer på en eller anden måde Eurovision song contest og den måde vi fejrer det på.






Derefter har jeg brugt en guld-spray og givet det hele en god omgang så hele pokalen er blevet forgyldt.



Dernæst har jeg pyntet med nogle selvklæbende rhinsten, rundt om hele platten, et par enkelte rundt om mikrofonen og på det flade stykke på det store hjerte.



Til at slutte af med har jeg printet et skilt til fjernsynet. jeg har brugt et bredt stykke tape til at give det en glat overflade så man nemt kan tørre den af for støv. Jeg har brugt en almindelig limstift til at påføre skiltet.



I bunden af pokalen kommer alle vinderes navne til at stå så man kan holde styr på hvem, hvad og hvornår.



God fornøjelse!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar