Søg i denne blog

lørdag den 16. maj 2015

Drag Queen menu-kort

Mad skal der til og med det sagt må der derfor også høre menukort til borddækningen.





Menuen består af disse 3 retter:


  • Eleganza extravaganza rejecocktail
  • Big pink furry box
  • BAM!


Alle tre retters titler er naturligvis inspireret af ægte Drag Queen-slang fundet på denne hjemmeside: RuPaul's Drag Race Dictionary

Af hensyn til overraskelses-momentet i afsløringen af især hovedretten vil jeg ikke gå i større detaljer med hvad retterne består af, men vil blot sige at hver titel på den ene eller anden måde naturligvis beskriver eller repræsenterer noget ved retterne.

Normalt ville jeg sidde og lave designet til både menukort og bordkort i et fotoredigeringsprogram på computeren, men da min printer er ved at løbe tør for farveblæk har jeg denne gang valgt at være lidt mere "crafty".

Til menukortene har jeg brugt:


  • Karton (2 farver)
  • Udprint af menuen (sort/hvid)
  • Dobbeltklæbende tape
  • Lim
  • Punch-blomster 
  • Små plastik-dronningekroner





Punch-blomsterne har jeg lavet med min puncher og er trykket ud af et selvklæbende glitter-ark købt i TIGER.



Af bitter erfaring har jeg lært at lim på karton eller papir mange gange får et krøllet udtryk når det er tørt, og endnu værre når der er print, som for eksempel selve menuen, der har limen en tendens til at tvære blækket ud, derfor har jeg istedet anvendt dobbeltklæbende tape til at klæbe disse stykker sammen.


God fornøjelse!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar