Søg i denne blog

mandag den 25. maj 2015

Menuen afsløres

Forretten:

Eleganza ekstravaganza rejecocktail


Ideen med forretten var at mine gæster skulle få en forsmag på det der kom i vente, altså en overdådig middag med masser af gourmet-mad.

Rejecocktailen var en traditionel rejecocktail med røde rubiner (granatæblekerner), og serveringsglasset var pyntet med lyserøde krystaller/rhinsten.




Hovedretten:

Big pink furry box:

Denne hovedret voldte mig store problemer, ikke i selve udførelsen, men simpelthen at finde på hvad vi skulle have og som var i overensstemmelse med temaet.

Jeg endte med at tænke at Drag Queens som regel skal være en illusion af en power-kvinde, og en power-kvinde laver ikke mad, de bestiller udefra. Derfor var hovedretten Take-out fra kinagrillen "Big pink furry box" og hver gæst blev bedt om at udfylde en ordreseddel:

Ordresedlen er lavet i et Word-dokument
Fisken er redigeret i programmet Photofiltre 7

Jeg havde været nede på den lokale kinesiske restaurant og købt "chinaboxe" som hovedretten skulle serveres i. Maden var naturligvis hjemmelavet, og skulle bare give indtryk af at have været bestilt. 








Desserten:

BAM!:

Desserten stod jeg ikke selv for, i år fik jeg hjælp fra en af mine faste gæster, Marianne Bro Ubbesen Freiheit, som er fantastisk dygtig til at lave kager, og jeg skal lige love for at hun var opgaven værdig! Hun skuffede bestemt ikke. Kagen bestod af hjemmebagte makronbunde med vanille, hindbær og chokolade creme - Mums!




Maden var en succes og jeg tror mine gæster var tilfredse!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar