Søg i denne blog

lørdag den 16. maj 2015

Prinsessesko/damesko til en mand

Egentlig burde Jacob have et par lækre stiletter på til sin nye kjole, men i en str. 46 er de ikke just nemme at få fat på til en billig pris. Og eftersom han naturligvis heller ikke er vant til at spankulere rundt i sådan nogen er det nok bedst at han bliver "på jorden". Men hvad gør man så?



Jeg bad ham finde et par sko der alligevel skulle smides ud og fik et par slidte kondisko. Ikke de nemmeste at transformere da jeg ikke bare kunne spraymale dem som jeg havde håbet på. Stoffet tog nemlig ikke imod malingen.

Jeg har startet med at klippe snørrebåndene af og dernæst spraymale dem i en lyserød farve. Jeg måtte finde på en måde at skjule de sorte/grå stof-områder og fandt noget guld-stof jeg kunne klippe til og lime på. Jeg har igen anvendt en limpistol.



Til glimmeret har jeg penslet decoupage-lak på skoen og drysset glimmeret ud over området. Derefter har jeg limet (med limpistolen) de samme slags blomster på som jeg har brugt til kjolen. De er placeret ude på tåspidsen af skoen fordi skoene var særligt slidte derude, så de dækker lidt for krakeleringerne af læderet. I nogle af blomsterne har jeg limet en fin guldknap på.



Til sidst har jeg trukket noget lyserødt silkebånd igennem som snørrebånd.


De passer nu perfekt til kjolen (se tidligere blogindlæg)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar