Søg i denne blog

torsdag den 6. marts 2014

Soveværelses-makeover

Det er blevet forår og med det følger der ofte en ordentlig forårs-oprydning/rengøring. Herhjemme er der blevet tømt godt ud i krogene og vores kælder er så småt ved at at tage form af at være opholdssted fremfor lager/losseplads.

Soveværelset er et af de rum, men det har ikke set skyggen af hjemlig hygge igennem de sidste mange år og jeg har haft mange søvnløse nætter hvor jeg har indrettet og dekoreret rummet i tankerne - men sidste weekend tog fanden ved mig og der skulle ske noget. Jeg kørte i Bilka og købte maling, pensler afdækning osv.

Jeg har desværre glemt at tage billeder af hvordan det så ud før, men de største udbedringer har været at flytte sengen væk fra den, nu malede grønne væg, så rummet blev åbnet op, at overmale det afskyelige lyserøde blomstrede tapet der nu er blevet grønt. Pga forskellige træsorter i rummet har jeg valgt at spraymale retro-teaktræs-kommoden i farven "Mild pepperoni" og sidst men ikke mindst har gardin-"buen" endelig fået et pænere udtryk efter at den er malet hvid istedet for den meget mørke træsort der henledte ens tanker hen på oldemors soveværelse.










Farverne er alle inspireret af sengetøjet jeg har købt for længe siden i IKEA og har lidt den retrostil jeg elsker.



Der er stadig mange ting der skal laves og kan laves (fx, den radiator der står under vinduet der på et tidspunkt skal sættes op), nye vinduer, mere malerarbejde osv osv, men nu er rummet blevet mere brugervenligt og rart at være i.

Jeg har også fundet og bestilt nogle fine ting/billeder til soveværelset som jeg vil dele med
jer når tingene er ankommet med posten - glæd jer!










Ingen kommentarer:

Send en kommentar