Søg i denne blog

torsdag den 6. marts 2014

Dansk kaviar - stenbiderrogn

Lige nu er det sæson for stenbideren og jeg, såvel som resten af familien, nyder godt af at have en mand der sætter garn.

Igår fik han en enkelt hun i garnet og det gav 431g renset "kaviar" og vi grovåd til aftensmad en enorm rejecocktail serveret i halve avocadoer og resten kom på æggemaden i madpakken, resten af fisken blev røget og det kan også anbefales og smager lidt henad ål, både i smag og konsistens.

Rognen inden rensning , 431g

Idag kom han hjem med 2 stk og det gav tilsammen 1150g "kaviar" så der skal smovses henover weekenden.

Jeg har brugt denne metode og det er faktisk ganske nemt og enkelt og resultatet bliver bare rigtig godt.

431g færdigrenset "kaviar"

Jeg har istedet for at blande lidt salt i, som kokken i videoen gør, blandet en saltlage og ladet rognene trække i den i 15-20 min.

1150g "kaviar" i saltlage

Sidste år forsøgte jeg med ørredrogn efter samme metode, men det viste sig at være ganske umuligt så hvis nogen har et godt tip modtager jeg det gerne!














Ingen kommentarer:

Send en kommentar