Søg i denne blog

onsdag den 9. april 2014

Vikingetid, min temafest

Ja nu går arbejdet så småt i gang med den intensive del af planlægningen af min årlige temafest. Hvert år afholder jeg en stor fest for mine nærmeste venner og familie (en lillesøster) en lille tro skare af gengangere og ofte også et par nye ansigter. For en del år siden afholdte jeg mit første melodigrandprix-arrangement, ikke så meget fordi jeg går så meget op i selve showet, men det var dengang en god anledning og sidenhen også en afgørende faktor for festens tema. Sidste år vandt Danmark og  vi er derfor showets værter i år. Temaet skulle derfor afspejle noget dansk og synes ikke, ligesom sidste år, at det bare skulle være "Danmark" (Sverige). Derfor har jeg valgt at temaet d. 10. Maj skal være "Vikingetiden".




Jeg har selvfølgelig haft næsten et helt år til at finde rekvisitter osv. Og lidt er der da også blevet samlet ind. Jeg har bl.a hentet nogle fyrretræsborde og en enkelt bænk som skal være rammen om min middag. Derudover har jeg taget kontakt til historicum.eu , som bl.a lejer service ud, og lavet en aftale om at få leveret tallerkener, krus, lysestager osv. så vi kan få en "tæt på" autentisk aften.


Dette er et eksempel på lejeservice fra historicum.eu


Der er bestilt og leveret 9m hørstof og jeg har sat mig for at sy en forholdsvis historisk korrekt kjole, men gør naturligvis brug af nutidige redskaber - om Jacobs kostume bliver lige så autentisk har jeg ikke helt besluttet mig for endnu.



Som indskudt bemærkning kan jeg forresten fortælle at jeg er meget imponeret over hvor dygtige skrædderne har været til at udnytte stoffet så hver en millimeter af stof er blevet anvendt.

Derudover har jeg leget lidt med ideen om at lave maden over bål - men det er heller ikke en fast beslutning endnu, det kommer lidt an på menuens kompleksitet.

Der vil undervejs indtil 10. Maj blive blogget omkring udviklingen af min fest - følg med og lad dig inspirere :)






2 kommentarer:

  1. Hvor sejt. Du vinder klart årets udklædning i år....
    Og hvor ser det godt ud.. Glæder mig :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er slet ikke nogen tvivl om at mit kostume bliver flot, men man kan diskutere hvor kreativ jeg har været - det ville ikke være rimeligt hvis jeg vandt ;)

      Slet