Søg i denne blog

søndag den 21. juni 2015

Brødkasse makeover - Erik Kold



Det har i nogen tid været populært at musselmale alverdens ting og sager. Og det er ganske flotte resultater, for mig er det bare ikke farverigt nok. Istedet er jeg meget mere til Erik Kold og de velkendte blomster og farver.

Jeg har i nogen tid manglet en brødkasse, men har ikke kunnet finde den perfekte, eller rettere, jeg har ikke haft råd til at købe den perfekte, til gengæld faldt jeg over en billig brødkasse i Fakta og jeg tænkte straks at den kunne males i en pænere farve.



Jeg har derfor nu lavet min helt egen Erik Kold brødkasse:

Materialer:



  • Brødkasse
  • Grunder
  • 2 farver spraymaling
  • Etikette-papir
  • Blyant/kuglepen
  • Skalpel + underlag
  • Kop/engangskrus
  • Tynd pensel
  • Lak

Sådan bliver den til:

  • Start med at grunde hele brødkassen på ydersiden og lad det tørre. Jeg har ikke anvendt grunder, men det vil jeg gerne anbefale at man gør for et pænere resultat.
  • Spraymal lågen med den farve du har valgt at blomsterne skal have, og lad det tørre.
  • På etikette-papiret tegner du Erik kold blomsterne.

  • Skær dem ud - husk underlag!
  • Klister blomsterne på låget der hvor du vil have dem - Jeg har undladt at klistre de helt små prikker på - de bliver senere malet på med pensel.

  • Spraymal nu hele brødkassen med den anden farve du har valgt. Det kan være den skal have 2 gange. Lad den tørre for hvert lag.
  • Når malingen er tør kan du forsigtigt pille blomster-etiketterne af.
  • Spray lidt af den farve maling dine blomster har op i en kop/engangskrus og mal de små prikker på blomsterne, med en tynd pensel og lad det tørre.
  • Laker hele brødkassen.


God fornøjelse!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar