Søg i denne blog

torsdag den 17. oktober 2013

Fluesvampe-burgere


På lørdag afholder jeg, som bekendt, halloween-fødselsdag for mig og min bonussøn. Derfor har jeg været nødt til at være lidt småkreativ med min menu. Jeg har søgt diverse steder, danske såvel som amerikanske hjemmesider efter halloween-mad, men synes mest det var græskar supper/tærter, kager og snacks - ikke så mange reelle opskrifter på hovedretter og forretter. Nuvel havde det været fantastiske ideer hvis det havde været til en børnefødselsdag hvor det bare skulle have været pølsebrød og minipizza'er, men det her er en kombineret voksen og børnefødselsdag så jeg har måttet opfinde mit eget.

Jeg har idag eksperimenteret med ideen om at spise burgers til hovedret - Det er noget ungerne kan lide, og når både boller og bøffer er hjemmelavede er jeg sikker på at også de voksne synes det er et godt valg.

Så har jeg siddet lidt og spekuleret på hvordan jeg kunne gøre hovedretten lidt mere uhyggelig og fandt på at jeg ville kalde dem for fluesvampeburgere og har idag eksperimenteret med at lave fluesvampeburger-boller.

Jeg har, efter hævningen af de formede burgerboller, penslet/malet toppen med rød frugtfarve, derefter penslet dem med æg, jeg har tænkt at æggemassen forseglede frugtfarven således at de strøede sesamfrø ville bevare deres hvide farve og altså blev til de hvide pletter på mine fluesvampe.

Jeg synes faktisk selv at resultatet er blevet supergodt og de er også blevet smagt og de smager fantastisk!

Jeg har brugt denne opskrift til burgerbollerne.

God fornøjelse


Ingen kommentarer:

Send en kommentar